Zavisnost od interneta

image003

Zavisnost od interneta  predstavlja savremen oblik zavisnosti koji se manifestuje kao stanje  pojedinca u kome je upotreba interneta postala dominantna životna aktivnost koja ga izoluje u odnosu na ostale društvene tokove, i  koja stvara negativne posljedice po njega i njegovu okolinu.

image005

Ispoljava se u više oblika:

  • zavisnosti od igranja kompjuterskih igara
  • zavisnost od surfovanja internetom
  • zavisnost od sajberseksa
  • zavisnost od uspostavljanja prijateljskih veza putem interneta
  • zavisnost od internet kockanja
  • zavisnost od kompjutera uopšte

image007

Ovaj oblik zavisnosti je relativno „nova bolest“. Ima karakteristiku masovnosti pa možemo reći da je i „novi socijalni problem“.  1996.godine je prvi put upotrebljen pojam  internet zavisnost. Ubrzo počinju da se otvaraju prve institucije specijalizovane za ovaj problem, a danas ih već ima u čitavom svijetu.

image009

Vrijeme provedeno za računarom je najčešće pominjani kriterijum za dijagnostifikovanje poremećaja zavisnosti  od interneta. Smatra se da je 4 do 6 časova dnevno simptom zavisnosti. Treba napomenuti da je u pitanju 4 do 6 časova slobodnog vremena dnevno, kao i to da ovo može ali i ne mora biti pokazatelj internet  zavisnosti.

Mnogo sigurniji znaci tj. simptomi internet zavisnosti su:

  • promijenjeno ponašanje,
  • provođenje sve više vremena za kompjuterom i internetom,
  • zanemarivanje drugih obaveza i interesovanja,
  • problemi sa koncentracijom i pamćenjem, nesanica,
  • problemi sa kičmom, vidom, sluhom i dr..

Kada su u pitanju osnovnoškolci  najveći broj slučajeva zavisnosti je vezana za video igrice i često predstavlja rješenje za neke druge problem (loši odnosi sa drugarima, dosada, bježanje od problema u školi, odgovor na adolescentne krize…). U poslednje vrijeme u praksi je primjetno sve učestalije korišćenje društvenih mreža.

image010

Šta možete da uradite

Nikako ne zabranjujte korišćenje kompjutera, jer to može imati kontra efekat. Umjesto toga poklonite djetetu  više vremena; razgovarajte sa djetetom; radite na poboljšanju komunikacije sa njim; obratite pažnju kako organizuje i provodi slobodno vrijeme; sprovodite što više različitih aktivnosti sa njim, naročito one koje uključuju i njegove drugare.

pedagogica

Ostavite odgovor