Životinjski svijet (vodozemci, gmizavci, ptice i sisari).

OGLEDNI ČAS IV RAZRED – učiteljica Dragana Racković

U ponedjeljak, 15. 02. u odjeljenju IV-c održano je ogledno predavanje iz predmeta priroda i tehnika. Tema je bila Životinjski svijet (vodozemci, gmizavci, ptice i sisari).

8  9  3

Čas je počeo kvizom koji je predstavljen na računaru a učestvovalo je više djece pojedinačno. Pitanja su se ticala životinja koje pripadaju vodozemcima, gmizavcima, pticama i sisarima. Ponuđeno je više odgovora od kojih su tačni bili propraćeni porukama ohrabrenja.

Ono što je čas učinilo posebnim i povezalo teorijsko znanje sa stvarnim životom je  gostovanje roditelja Ivice Simonovića, ljubitelja životinja- grabljivica. Djeca su na času imala prilike da vide i upoznaju: sokola, kobca, pacova, zmiju, papagaja.

4 6

Drugi dio časa je nastavljen tako što su učenici vukli iz kutije nastavni listić sa koga su čitali karakteristike neke životinje i uz pomoć partnera imali su zadatak da odgonetnu o kojoj je životinji riječ, kojoj grupi ona pripada i ostale karakteristike.

Za grupu vodozemaca trebalo je na osnovu opisa pogoditi da se radi o žabi , a onda su učenici pokazali njene slike i ispričali znamenitosto o njima.

Za grupu gmizavaca - tačan odgovor je gušter. Učenici su potom izlagali sve što su naučili o njima, kroz slike i plakate, a vlasnici zmije (učenik Aleksej Simonović) su omogućili djeci da  je dobro pogledaju, da upoznaju njen način ishrane i izgled, kao i da saznaju više o ovoj grupi životinja.

0   1

Za grupu sisara trebalo je prepoznati pacova, zatim reći više osobina ove grupe.

Za grupu ptica skriveni prestavnik je bio orao. Priču o pticama nastavili su gosti na času (Jovana o papagaju, a Aleksej i njegov otac o grabljivicama). Otac našeg učenika je ljubitelj i uzgajivač ptica grabljivica. On je istakao njihove specifičnosti i pričao nam o svom iskustvu o ovim pticama.

Čas je priveden kraju tako što su učenici listić koji su izvukli (a ticali su se razmnožavanja, načina kretanja i staništa) lijepili na ogovarajućem mjestu u tabeli istaknutoj na hameru.

Djeca su te zaključke prepisali i  popunili  listić za evaluaciju časa.

Učenici su bili puni utisaka, novih saznanja. Bilo je i pomalo straha od živih životinja, ali svakako i jedno nezaboravno iskustvo.

Tako je završeno jedno zanimljivo i nesvakidašnje druženje u učionici.

 

                                                                                                                                   Aktiv IV razreda

Ostavite odgovor